Arrangementer fra 2013 og tidligere.

Juleloppemarked 2013
2013.11.24 Juleloppemarked på Ny Munkegaard

Fastelavn 2013
2013.02.10 Fastelavn

Loppemarked & Sommerfest 2012
2013.06.01 Sommerfest ved den gl. Skole

Juleloppemarked 2012
2012.03.12 På Ny Munkegaard

Fastelavn 2011
2011.03.06 Fastelavn

Julemarke d 2010
2010.11.28 Juleloppemarked på Ny Munkegaard

 

Husk årets hyggeligste begivenhed

 
Hygge-gå-løb

Nytårsaftensdag d.31.1. kl.11 afholdes lige som sidste år et lille arrangement, hvor man kan løbe,
spadser e, løbe på rulleskøjter alt efter temperament og dagsform.

Turen starter og slutter ved Engbjerggård, Bygaden 60.
Ruten er på 2,35 kilometer, som kan løbes to gange, eller spadseres en enkelt gang da der er fortov
næsten hele vejen rundt.

Efter turen bydes der på hygge, boblevand, sodavand og kransekage på Engbjerggård.

 

Der er ingen tilmelding og ingen betaling, så bare kom.


nytår2018

 
 

Sankt Hans fest i landsbyen

Fredag 23. juni kl. 18:00

Landsbylauget afholder igen i år Sankthans fest i landsbyen
Der vil blive stillet grill og borde op nede ved vandværket...
Du tager selv mad og drikkevarer med, så sørger 
vi for heks og bål.

Innovationudvalget og landsbylauget har besluttet, at hvis der er meget stor sansynlighed for
regnvejr aflyses spisningen, men vi prøver under alle omstændigheder at få afholdt
båltale og bålafbrænding. Status vil bliver opdateret frem til fredag kl. 15:00

Status på Sank Hans festen i aften - opdateret 23-06-2017 - kl. 14:00
DMI siger lille byge inden kl 18 og tørvejr efter 18. IPhonen lover også tørvejr efter kl 18.
A-Teamet’s forslag er derfor at mødes kl. 15. som aftalt. Regner det – venter vi med at sætte borde og stole op.
Det holder tørt i aften, så vi håber at folk vil være med til at slæbe Borde derned og sætte op ….
Grill og stole bærer vi selv derned i lidt små drypperi.

Vi bliver bare lidt forsinkede – men mange hænder til at hjælpe

Kom glad  :-)

http://www.dmi.dk/vejr/til-lands/byvejr/by/vis/DK/2630/Taastrup,%20Danmark/

P.s. Vi mangler i foruroligende grad "hænder og fødder", til opsætning af borde, stole og
grill. Vi mødes ved vandværket fredag kl. 15:00 og vil meget gerne have hjælp fra DIG. 
Jo flere vi er, jo hurtigere og især nemmer kommer vi på plads.
Lån os et par hænder, så vi også gider lave arrangementet næste år.

 

Læs mere i indbydelsen eller den omdelte flyer.

Link til indbydelsen.

Fastelavn

Ny lokalplan for Høje Taastrup

flyer-thjemmeside-xx

 

Laugsrådet har fået en aftale på plads med Høje Taastrup’s borgmester Michael Ziegler.
Mødet er planlagt på baggrund af det borgermøde, som blev afholdt for taastrupborgerne
onsdag 1. marts i Taastrup.

I laugsrådet tror vi mange har overset den process, som er igang i landsbyen,
og som vil få kraftig indvirkning på byens udseende.

Kommunens planer er ambitiøse og vil få mer e eller mindre direkte indvirkning på vores landsby
og de nærområder som omkranser landsbyen.

Stationsbyen, som vi kender den, vil være helt forandret om 4 år, og en del af vores rekreative arealer
vil formodentlig være ind
draget til kommunens projekter.

Læs mere om den nye lokalplan: www.htk.dk/htc

Vil du vide mere om planen og få oplysninger om, hvordan det påvirker Høje Tåstrup og landsbyen,
så giver vi dig muligheden for at møde Michael Ziegler som vil fortælle mere om planerne og derefter
besvarer spørgsmål, som der helt naturligt må være en del af.


Mødet afholdes mandag 27. marts kl. 19-21

i sognegårdens konfirmandstue, Præstevej 3,
hvor der vil blive serveret lidt øl og vand.
Der er tilmeldingspligt pga. det begrænsede deltagerantal
Tilmelding til Elisabeth Holm Diget via e-mail til
Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den..
Husk at angive navn og deltagerantal.

Hvis vi overskrider 60 deltager sætter vi folk på venteliste.
Afhængig af ventelistens størrelse, vil vi prøve om vi kan finde
et bedre egnet sted med så kort varsel.

Hjemmesiden vil blive opdateret jævnligt.

Bemærk at der på nuværende tidspunkt er sat et maksimum deltager antal  på 60
deltagere af hensyn 
til brandtilsynet.
Hvis vi overskrider dette antal, vil vi prøve at flytte arrangementet til et større lokale.

Der er p.t. tilmeldt 56 deltagere til arrangementet.

 

 

 

fastelavn2017-700x800

Fastelavn i "ikke særligt meget solskin"
Tekst: Ole Thielemann
Foto: Ole Thielemann

I år var vi ikke lige så heldige med vejret som sidste år - desværre.
Vejrudsigten var grå, lidt blæsende og med en luftfugtighed i nærheden af det man vist roligt kunne kalde
støvregn! Søndag den 26. februar varslede derfor ikke særligt godt med hensyn til fremmødet til dette års fastelavnsfest.

Vi blev dog glædelig overrasket, for der skal åbenbart meget værre ting til for at holde små og store børn væk
fra kirken - vi skyder på, at vi ialt har været omkring 150, hvoraf næsten halvdelen var børn, som var mødt op
for at slå katten af tønden den dag - det var stort.
Det var præst Eva Kyed Østerlind og Cecilie Meyer samt Inga Dalgaars ilddåb som arrangører af dette års
fastelavnsfest i Taastrup kirke, og det klarede de virkelig godt - så vi ser frem til et endnu mere løssluppent show næste år.

Efter fastelavnsprædikenen i kirken var der ingen vej udenom - skidt vejr eller ej - tønderne skulle have tæsk,
og det fik de! - Det virkede som om, at der var lidt mere "slagkraft" i år, også vurderet ud fra billederne, og
tønderne for de voksne og mellemstore børn kom også hurtigt ned med nakken.
Det gik lidt mere trægt for de mindre børn, og "løbsledelsen" måtte igen i år konstatere, at der var
"konstruktionsfejl" på tønderne, som dog hurtigt blev rettet, og så fik vi også has på den tønde.

Efter det hårde arbejde var det godt, at der var dækket storslået op med pandekager, brød i alle afskygninger,
skinke, ost m.m. Dertil blev der serveret kaffe og varm chokolade ad libitum. Der var vist ingen,
som gik sultne fra den buffet, og alle fik fuld valuta for 
pengene. Traditionen tro var der slikposer til alle
børnene og uddeling af kroner til kattekonger og kattedronninger.
Så det som startede som en lidt kedelig og våd regnvejrsdag, endte med at blive en rigtig hyggelig dag,
i selskab med naboer, genboer og venner fra landsbyen.

Vi ser frem til næste års fastelavn.

G1

 

NABOHJÆLP.DK

Tiderne ændrer sig, og folks holdning til hvad der er mit og dit går desværre i retning af, at vi som enkeltpersoner
må beskytte vores ejendele bedre end tidligere generationer.
Uden at have statistisk belæg i udsagnet, så er antallet af indbrud i landsbyen stigende.
Ikke foruroligende - men mærkbart.
Flere af ejer- og grundejerforeningerne i vores kommune prøver forskellige metoder for at forhindre uvedkommende
i at foretage sig noget ulovligt, især rettet imod indbrud og hærværk.
I landsbylauget har vi diskuteret flere løsninger, men det er svært at lave overvågning uden at forstyrre privatlivets fred.
Vi har derfor kigget på nabohjælp. Mange beboere i landsbyen og i de nye bebyggelser i vores omkreds er allerede
medlem af denne ordning, 
som ser ud til at være et effektivt tiltag.

I en radius af 1 km fra Bygaden 56 er der f.eks. 199 personer tilmeldt ordningen.

G2

Nabohjælp fungerer vha. en SMS service drevet af det kriminalpræventive råd og Trygfonden.
Du kan tilmelde dig servicen på hjemmesiden www.nabohjælp.dk.

På hjemmesiden opretter man en profil som denne:

G3

 

Du kan vælge kun at være medlem og sætte indstillingerne til den radius (default er 300 meter), hvorfra man godt vil informeres om uregelmæssigheder.
Du kan også gå et skridt videre og danne kæde med naboer el. genboer, som er medlem af ordningen og på den måde
udveksle oplysninger om ferie m.m. el. pludselig opståede problemer!

Systemet fungerer, så kun medlemmer du inviterer i din kæde kan se f.eks. kalender oplysninger.
Systemet er meget fleksibelt og med en god e-mail og telefon support.

Nabohjælps hjemmeside indeholder en stor mængde information om, hvordan man nemt kan gøre det
sværere for en tyv at begå indbrud.

Landsbylauget har valgt at understøtte nabohjælp som det første tiltag i retning af en mere sikker landsby.
Der er lavet et menupunkt på hjemmesiden ht-laug.dk, med mere information om nabohjælp, i første omgang denne artikel.

Samtidig har vi fået tilladelse fra kommunen om opsætning af skilte i landsbyen - i første omgang på disse steder:

-       Lysmasten til højre for ”bumpet”, lige før de nye huse ved kommunen.

-       Lysmasten ved det gamle postcenter/Roskildevej

-       Lysmasten ved stien, hvor den går ind over grønningen (ved bommen)

Jo flere som tilmelder sig systemet og bruget dette aktivt, jo mere effektivt bliver det.
Nabohjælp har selvfølgelig også en app til iOS og Android styresystemerne, som du bl.a. kan bruge til at
rapportere hændelser i dit nærområde.

 

Tilmeld dig www.nabohjælp.dk. allered nu, du hjælper dig selv og all e i dit nærområde.

 

fastelavn2017-700x800
Fastelavn den 26. februar 2017
 
 
Sankthans2017-002x picc
 
Sankt Hans - 23. juni 2017



 
 
Sommerfest-x 
Sommer fest i landsbyen 2. september 2017


Udlejning til beboere i Høje Tåstrup Landsby.

 

Gennem flere år har det været muligt at leje borde, stole, kaffekander og bestik af Høje Taastrup Landsbylaug.
Nu er der også mulighed for at leje tallerkner, kopper, drikke-, rødvins-og champagneglas
Lejeindtægten bruges til at forny og vedligeholde ovenstående. Men pas alligevel godt på det, som var det dit eget.

Det fordeler sig som følger:

Pkt. 1.

13 borde 180 cm x 80 cm, leje 30 kr. pr. bord

20 nye klapstole kun til indendørs brug med løse hynder, leje&nbsp ;5 kr. pr stol
20 klapstole (bedst til udendørs/klinkegulv), leje 5 kr. pr. stol
24 hvide plasthavestole, leje 5 kr. pr. stol

Pkt. 2.

10 termokander


44 middags-, 45 frokost- samt 8 dybe tallerkner, ensfarvet
26 middags- og 23 frokosttallerkner i mærket ”mågestel”
70 kaffekopper m. 64 underkop, ensfarvet hvid


53 vandglas,  50 champagneglas, 50 rødvinsglas

12 glasvaser (19 cm høje)

30 lysholder til fyrfad, hvoraf de 20 også kan bruges til almindelige lys

Godt brugt bestik til ca. 50 personer

Velholdt bestik: 46 knive, 47 gafler, 47 spiseskeer, 43 teskeer

Leje af alt/dele af pkt. 2 koster 50 kr.

 

Pkt. 1+2 befinder sig i ”porten til venstre” på Engbjerggård, Bygaden 60.

Leje aftales med Merethe Fehrend, der bor Bygaden 60. Tlf.: 21454013, mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Leje betales til Aase T. Jacobsen, der er kassemester i Laugsrådet, bor også Bygaden 60.
Beløbet betales enten MobilePay 21457349 eller konto 4448 4448308227

 

 

Aase T. Jacobsen, kassemester

Joomla templates by a4joomla